La diatèrmia és una tècnica que s’empra en la fisioteràpia per a tractar lesions esportives, traumatologies i patologies degeneratives del cos.

El tractament s’empra gràcies a un sistema de radiofreqüència que genera un corrent elèctric i un escalfament intern per actuar sobre la musculatura, lligaments, articulacions, etc. provocant una estimulació cel·lular de la zona afectada.

L’aplicació del tractament es realitza mitjançant elèctrodes de diferents mides, tant capacitatives com resistives, amb una doble freqüència de 500/800 kHz. Així, a través de la bioestimulació dels teixits, es genera una vasodilatació, amb el consegüent flux sanguini, i regeneració cel·lular que provoca la reducció de dolor. Aportem més nutrients i oxigen a la zona perquè en estar més nodrit el teixit aconseguim més flexibilitat, reduir l’edema i alleujar el dolor i millor aspecte.

Efectes fisiològics de la diatèrmia

La diatèrmia és una tècnica no invasiva que actua de manera efectiva per a tractar certes patologies com ciàtiques, dolors cervicals i lumbars, contractures i alteracions articulars, com:

• Lumbàlgia
  • Contractures musculars
  • Artrosi
  • Reumatismes
  • Fasciïtis plantar
  • Tendó d’Aquil·les
  • Esquinços
  • Fractures
  • Tendinitis
  • Bursitis
  • Trencament fibril·lar
  • Lesions musculars
  • Hèrnia de disc

Beneficis

• Mètode segur i no invasiu.
  • No provoca dolor.
  • Efecte relaxant i antiinflamatori.
  • Millora el flux sanguini de la zona tractada
  • Disminució del temps de recuperació de les lesions.
  • Efecte analgèsic i de regeneració cel·lular dels teixits.
  • Afavoreix el drenatge limfàtic i redueix els edemes ràpidament.
  • Actua tant en l’àmbit muscular – esquelètic com estètic.

A Ignis Fisioteràpia disposem de la diatèrmia més avançada gràcies a la tecnologia MEDESTEC, un sistema patentat que actua com a mètode únic en el mercat que garanteix la màxima qualitat en el tractament.