La lumbàlgia crònica ha guanyat notorietat com una de les fonts més comunes de discapacitat física en el món modern, particularment en el context laboral. Diversos estudis indiquen que gairebé el 80% de les persones experimentaran aquest malestar en algun punt de la seva vida. A causa de la naturalesa multifactorial d’aquest problema, la fisioteràpia s’ha erigit com una solució eficaç per al seu maneig i alleujament.

Símptomes comuns

La lumbàlgia s’origina sovint arran d’algun perjudici en els músculs o tendons de l’esquena. Els símptomes podin presentar-se de forma sobtada o evolucionar de mica en mica, i de vegades podin ser provocats per accions simples com inclinar-es per aixecar un objecte.

El dolor pot variar d’un lleu malestar a un dolor intens, capaç d’interferir o fins i tot impedir activitats quotidianes com caminar, dormir, treballar o dur a terme tasques diàries. Aquest dolor pot ser punxant, sord o molest, i pot expandir-se cap a les parts inferiors de l’esquena o les cames (ciàtica). En alguns casos, el dolor pot intensificar-se en determinades postures i disminuir en reposar.

La Fisioteràpia en el Tractament de la Lumbàlgia Crònica

Encara que el repòs i els analgèsics poden proporcionar un cert alleujament, la fisioteràpia és un recurs molt utilitzat en el tractament de la lumbàlgia crònica. La fisioteràpia ofereix un programa de rehabilitació personalitzat que pot incloure tècniques com el massatge, l’aplicació de calor, electroteràpia, els ultrasons i la Diaterrmia amb el mètode Medestec d’ona curta. A més, els fisioterapeutes també poden recomanar teràpies manuals o l’estimulació nerviosa elèctrica transcutánea (TENS).

A Ignis Fisioteràpia, comptem amb un equip d’experts fisioterapeutes altament qualificats que estan preparats per a ajudar-te a alleujar el teu dolor de lumbàlgia crònica. No deixis que el dolor lumbar limiti la teva vida; contacta amb nosaltres i reserva cita ara.