La magnetoteràpia és una tècnica aplicada en fisioteràpia que empra l’energia electromagnètica per a estimular la regeneració dels teixits musculars. Està especialment indicada per a tractar dolors articulars, esquinços, artritis, artrosi, tendinitis, osteoporosi i edemes.

Un dels seus efectes principals és la reparació dels teixits i l’estimulació de les defenses naturals. S’aplica a nivell múscul-esquelètic per a millorar la microcirculació, reduir inflamacions i alleujar el dolor.

Rehabilitació amb magnetoteràpia

La magnetoteràpia és un tractament que s’aplica mitjançant camps energètics de baixa freqüència i baixa intensitat per tractar diferents patologies. El seu efecte produeix un augment de la pressió de l’oxigen dels teixits i el metabolisme del calci dels ossos.

Beneficis

Estimula la cicatrització de ferides.
  • Augmenta la circulació local, ja que estimula la formació dels vasos sanguinis i la producció de col·lagen, afavorint la regeneració del teixit danyat.
  • Afavoreix la nutrició de les cèl·lules.
  • Reequilibra la circulació dels teixits danyats i disminueix la seva inflamació.
  • Té un efecte antiinflamatori.
  • L’augment del flux sanguini aconsegueix un increment del nivell d’oxigen als teixits i elimina els tòxics.
  • Regenera el teixit ossi.
  • Els camps magnètics actuen generant un corrent elèctric de baixa intensitat en el teixit ossi.
  • Té un efecte analgèsic produint un efecte de relaxació sobre la musculatura. Per tant, també està indicada per combatre l’estrès o l’insomni.

Contraindicacions

La magnetoteràpia està desaconsellada per a dones embarassades i dones durant el cicle menstrual, persones amb marcapassos, pròtesis auditives, malalties o ferides hemorràgiques, dermatitis o infeccions per fongs i patologies isquèmiques greus.

Es tracta d’un tractament molt eficaç i còmode pel pacient, indolor i amb excel·lents resultats aplicats en fisioteràpia.

Si esteu interessats en aquest tractament, podeu contactar amb nosaltres via email info@ignisfisioterapiagirona.cat o bé trucant al telèfon 972 22 58 00 per donar-vos més informació i explicar-vos tots els detalls que necessiteu.