El mal d’espatlla, també coneguda com a tendinitis d’espatlla, és una de les raons més comunes per les quals les persones busquen atenció fisioterapèutica. Aquesta afecció pot ser causada per una sèrie de factors, com ara l’ús excessiu o els moviments repetitius, l’ús d’equips pesants i les postures inadequades. La bona notícia és que hi ha tractaments per ajudar a controlar els símptomes i accelerar el temps de recuperació, com la teràpia d’ones de xoc.

La teràpia d’ones de xoc és un tractament emergent que ha mostrat resultats prometedors per ajudar les persones que pateixen aquesta afecció dolorosa. Aquest article us donarà més detalls sobre com funcionen, perquè s’utilitzen i per què poden ser adequades per a tu.

Què són les ones de xoc?

Les ones de xoc són impulsos d’energia creats per un corrent elèctric. Quan aquestes ones colpegen el cos, provoquen una reacció anomenada cavitació. És llavors quan es formen i esclaten petites bombolles, cosa que crea un efecte de micromassatge. Aquest massatge ajuda a trencar el teixit cicatricial i a estimular el flux sanguini, ajudant a alleujar el dolor i accelerar el temps de curació. S’introdueixen al cos a través de la pell o del teixit corporal, per la qual cosa no cal recórrer a la cirurgia.

Com es fan servir per tractar la tendinitis d’espatlla?

La forma més comuna en què els fisioterapeutes usem la teràpia d’ones de xoc és col·locant una vareta especial contra l’articulació de l’espatlla mentre s’administren aquests polsos d’energia. Aquesta teràpia es pot administrar al nostre centre de fisioteràpia a Girona i no requereix anestèsia.

De vegades també s’administren a través d’un dispositiu que es col·loca a la pell, anomenat aplicador. Encara que aquest mètode s’utilitza amb més freqüència per tractar dolors crònics com la fascitis plantar, calcificacions o punts de contractura profunda.