El tendó d’Aquil·les és una banda de teixit que connecta l’os del taló amb els músculs del panxell. Exerceix un paper vital en el moviment i ajuda a equilibrar la força exercida pels diferents músculs de la cama. Les tendinopaties d’Aquil·les són un grup de malalties que afecten aquest tendó, causant dolor i rigidesa. El tractament amb ones de xoc per a la tendinitis d’Aquil·les és un tractament provat que pot proporcionar alleugeriment a molts pacients. En aquest article, parlarem del que són les tendinopaties d’Aquil·les, de quan fer el tractament amb ones de xoc i dels beneficis d’aquest mètode de tractament.

Què és la tendinitis d’Aquil·les?

La tendinitis del tendó d’Aquil·les és una afecció comuna que afecta fins al 15% de la població. Els símptomes més comuns són el dolor i la rigidesa, que poden dificultar la marxa o fins i tot la bipedestació.

Aquesta afecció pot estar causada per diversos factors com l’ús d’un calçat inapropiat, el sobrepès, el desgast relacionat amb l’edat i les lesions causades pel sobreesforç físic a l’esport.

Beneficis de les ones de xoc per a tendinopaties d’Aquil·les

Les ones de xoc ajuden a aportar energia als punts dolorosos i teixits musculoesquelètics promovent així la regeneració dels tendons, músculs i altres teixits tous.

La teràpia d’ones de xoc ha demostrat un tractament eficaç per a la tendinitis del tendó d’Aquil·les, amb una taxa d’èxit de fins al 90%. Aquest mètode de tractament no és invasiu i pot alleujar el dolor i la rigidesa en qüestió de setmanes. Amb aquest tractament s’aconsegueixen els beneficis següents per al pacient:

• Recuperar la flexibilitat del tendó mitjançant la reabsorció dels dipòsits càlcics.
  • Disminuir el dolor gràcies al seu efecte analgèsic.
  • Reduir la inflamació crònica.
  • Augmentar la circulació o vascularització.
  • Disminuir la tensió vascular.

A Ignis Fisioteràpia podem ajudar-te a tractar la tendinopatia d’Aquil·les. Contacta amb nosaltres.