La tendinitis és una inflamació severa que afecta els tendons a causa d’un cop o una sobrecàrrega en colzes, espatlles, nines o genolls. Encara que és una de les lesions més comunes entre esportistes, pot afectar persones de qualsevol edat.

Els tendons són les cordes fibroses encarregades d’unir al múscul amb l’os. Quan el tendó s’irrita o inflama, es coneix com a tendinitis. Aquest trastorn genera dolor i molèstia en les articulacions de la zona afectada.

Causes de la tendinitis

Una de les causes més comunes són les sobrecàrregues musculars i les lesions. L’edat també és una altra causa comuna en l’aparició d’aquesta patologia, ja que els tendons tendeixen a perdre elasticitat amb el pas del temps i es degeneren.

Les lesions més freqüents de la tendinitis poden ocórrer en:

• Espatlles.
  • Colzes.
  • Nines
  • Talons.

Els símptomes més comuns són:

• Dolor agut.
  • Inflamació.
  • Disminució de la funcionalitat de l’àrea del cos afectada.
  • Pèrdua considerable de la força muscular en l’àrea lesionada.
  • Augment de la sensibilitat en l’àrea afectada.

El tractament s’enfoca a aconseguir, de manera ràpida i efectiva, la reducció del nivell d’inflamació del tendó o tendons afectats així com el dolor en la zona afectada. Una part important del tractament és recomanar al pacient repòs perquè el tendó comenci a relaxar-se. En els casos més greus, el fisioterapeuta pot arribar a recomanar la immobilització total de la zona afectada per a garantir la disminució de la inflamació.

En determinats casos, el tractament fisioterapèutic pot combinar amb medicaments per a reduir el dolor, principalment antiinflamatoris. En qualsevol cas, el fisioterapeuta s’encarregarà de realitzar el seguiment de la patologia perquè el pacient aconsegueixi una recuperació amb èxit.

En definitiva, davant els primers símptomes, és important tractar la tendinitis a temps per a evitar la prolongació de la inflamació del tendó, ja que en cas contrari, el risc de trencament del tendó podria augmentar.