Si ets una de les moltes persones que pateix artrosi cervical, saps com debilitant pot ser. Aquesta malaltia afecta les articulacions entre les dues vèrtebres del coll i pot causar molt de dolor i inflamació. La malaltia afecta tant homes com dones de totes les edats, encara que és més freqüent en persones entre 30 i 50 anys o més. Avui parlarem dels seus símptomes i algunes maneres de tractar-la per ajudar-te a millorar la teva qualitat de vida.

Símptomes de l’artrosi cervical

Tot i que les causes de l’artrosi cervical poden ser diverses, els símptomes es manifesten clarament:

• Dolor i rigidesa de coll.
  • El dolor cervical pot anar acompanyat de marejos, de nàusees, vòmits o sensibilitat a la llum. En moure el cap, les molèsties empitjoren.
  • El cos està rígid durant un període de temps, després del qual torna a la normalitat.
  • Mobilitat limitada.
  • Mal de cap.

Beneficis de la Reeducació Postural Global (RPG) per alleujar dolor de l’artrosi cervical

El primer objectiu del tractament de l´artrosi cervical és millorar la qualitat de vida dels nostres pacients. L’objectiu terapèutic en aquesta malaltia crònica és alleujar el patiment durant les fases agudes i intentar espaiar el nombre més gran possible d’aquests pics de dolor. Com a objectiu final, es busca l’adequada higiene postural, alinear la columna i enfortir la musculatura, per tal que aquesta estructura afectada per l’artrosi pugui anar recuperant la seva funció tant com sigui possible.

A més del tractament fisioterapèutic, una dels millors hàbits per alleujar els símptomes de l’artrosi cervical és portar una dieta saludable. Una dieta rica en fruites, verdures i cereals integrals poden ajudar a reduir la inflamació a tot el cos. Menjar molts àcids grassos omega 3 també és beneficiós. Els àcids grassos omega 3 es troben al peix, els fruits secs i les llavors. Ajuden a reduir la inflamació i el dolor.