Una contractura muscular succeeix quan un múscul del cos es contrau de forma incorrecta i no torna al seu estat de relaxació normal. Encara que la seva prevalença és major en adults, els joves que realitzen esport d’alt impacte solen suportar una gran càrrega tensional, sobretot a la zona de la musculatura isquiotibial o bé a la zona dorsal. En nens, és especialment cridaner que succeeixi a causa del gran temps que passen davant de les pantalles de mòbil o de l’ordinador.

Causes de la contractura muscular

Les contractures musculars poden aparèixer en diverses parts del cos com el coll, les lumbars o l’esquena a causa de situacions com:

•
L’excés d’estrès durant molt de temps, amb tensió en els músculs.
  • La realització d’exercicis d’alt impacte (esports de musculació) en què el múscul no està preparat per suportar diverses càrregues.
  •
L’adopció de males postures mentre dormim o treballem enfront de l’ordinador, o bé quan realitzem un esforç al qual no estem acostumats.
  •
La realització de moviments bruscos o esforços físics exagerats. També sol passar en esports en els quals es repeteixen els mateixos moviments de forma constant, com per exemple el tenis.

Així doncs, la contractura muscular es produeix quan un múscul augmenta la seva tensió. En alguns casos poden aparèixer amb posterioritat a un esforç físic. També poden aparèixer quan acompanyen una lesió. Encara que no es tracta d’una lesió greu si no evoluciona, resulta molt molesta.

Electroteràpia per alleujar el dolor en les contractures musculars

L’electroteràpia és un tractament fisioterapèutic que consisteix a aplicar corrent elèctric per a prevenir i alleujar el dolor de les contractures musculars. És comú emprar aquesta tècnica en tractaments de rehabilitació i dolor muscular, així com per a lesions musculars.

Com a experts, garantim la seva eficàcia per tractar processos musculars dolorosos i inflamatoris.

Beneficis de l’electroteràpia

• Efecte calmant o analgèsic per combatre el dolor muscular mitjançant l’estimulació de nervis i músculs de la zona afectada.
  • Efecte antiinflamatori. L’electroteràpia provoca una vasodilatació passiva per ajudar a regenerar el teixit danyat.
  • Efecte reestructurant de la zona afectada i millora de la circulació.

En resum, l’electroteràpia ajuda a alleujar el dolor de contractures musculars i a la recuperació de lesions musculars com esquinços, contusions, luxacions o contractures musculars.

A Ignis Centre de Fisioteràpia disposem de diferents equips d’electroteràpia: ultrasons, Tens digitals, microones o infraroig, làser, magnetoteràpia… per alleujar i tractar el dolor o lesió muscular. Si tens qualsevol dubte consulta’ns sense compromís. T’informarem sobre el millor tractament a seguir segons el teu cas.