El dolor lumbar pot ser difícil de portar i causa preocupació a qui la pateix, ja que afecta a la qualitat de vida i dificulta la realització de les tasques quotidianes, sigui a la llar o a la feina. La bona notícia és que la majoria de les lumbàlgies tenen bon pronòstic. L’important és tractar-les a temps amb un fisioterapeuta perquè t’ajudi a recuperar la mobilitat i alleugerir el dolor.

Quins són els tractaments fisioterapèutics més recomanables per alleujar el dolor lumbar?

Els tractaments que apliquem els fisioterapeutes poden ser diversos segons cada cas. Generalment, es realitzen en diverses sessions i de forma contínua. Aquestes són algunes de les opcions que recomanem per alleujar el dolor que provoca la lumbàlgia:

Massatges relaxants

El massatge relaxant té una funció analgèsica i, per tant, ajuda a alleujar el dolor. Aquest massatge se sol donar tant a l’esquena com en les cames.

Tècniques de reeducació postural

La reeducació postural és un tractament indicat per corregir els moviments i les males postures que adquireix el cos. Aquest tractament no només ajuda a alleujar el dolor lumbar, sinó que també actua com a forma preventiva per evitar possibles lumbàlgies en un futur.

Estiraments pel dolor lumbar

De vegades, el dolor lumbar produeix una contracció dels músculs que envolten la zona lumbar. Per aquest motiu, és molt beneficiós realitzar exercicis d’estirament supervisats per un fisioterapeuta.

També comptem amb altres tècniques efectives aplicant:

• Infrarojos per a la relaxació muscular.
  • Ultrasò, com a solució antiinflamatòria.
  • Potència muscular a l’àrea lumbar.

El dolor lumbar també es pot prevenir fent exercicis d’enfortiment de l’esquena, corregint la postura, evitant aixecar objectes pesats i cuidant l’alimentació i estil de vida. En qualsevol cas, és important que segueixis els consells del teu fisioterapeuta perquè ajudi a escollir el tractament més indicat segons el teu cas.