La mala postura corporal comporta riscos de patir lesions o dolors musculars en diferents parts del cos, sigui per excés d’exercici físic o sobrecàrrega muscular. El tractament del dolor muscular és un dels àmbits de la fisioteràpia, que compta amb tècniques específiques per alleujar el dolor i restablir la bona salut del nostre cos.

Com alleujar el dolor muscular amb tècniques de fisioteràpia

El fet de no tractar les conseqüències d’una mala postura, la nostra qualitat de vida es pot veure afectada. Alguns dels dolors corporals més habituals són els lumbars, els cervicals, així com les lesions musculars i articulars. A més, també pot afectar la nostra salut cognitiva amb dificultats de concentració, sensació de fatiga, estrès i ansietat.

A continuació us detallem algunes de les tècniques que apliquem a Ignis Centre de Fisioteràpia per tractar i controlar el dolor en patologies específiques.

Diatèrmia per lesions i trencaments musculars

La diatèrmia és un tractament específic per a tractar lesions esportives, tendinitis i ruptures musculars. El tractament consisteix en aplicar un sistema de radiofreqüència que genera un corrent elèctric i un escalfament intern per actuar sobre la musculatura a tractar, lligaments, articulacions, etc. provocant una estimulació cel·lular de la zona afectada.

Gràcies a la regeneració dels teixits, la sensació de dolor disminueix i el temps de recuperació es redueix a causa del ràpid increment metabòlic dels teixits.

Punció seca per contractures musculars

La fatiga muscular sol produir-se quan treballem massa temps asseguts o drets, adquirint males postures corporals que acaben produint contractures musculars. Una opció poc coneguda per alleujar el dolor muscular és la Punció seca.

El tractament es du a terme introduint una agulla d’acupuntura a través de la pell per relaxar el múscul adolorit en el “punt gallet miofascial” (PGM).

Ones de xoc per tendinitis crònica i contractures profundes

Les ones de xoc és un dels tractaments específics per tractar el mal de tendinitis crònica, les calcificacions o bé per punts de contractures més profundes.

Les ones acústiques d’energia s’apliquen a la zona dolorosa a tractar. L’augment de la circulació a la zona afavoreix la recuperació més ràpida del dolor i ajuda a restablir el procés de curació.