Recentment, la diatèrmia ha anat guanyant adeptes com una forma més avançada d’electroteràpia per a la recuperació de lesions musculars. L’energia transferida d’aquesta tècnica estimula els teixits des de l’interior i aconsegueix tractar patologies que abans eren inaccessibles en alguns casos, com els procediments d’escalfament del greix profund on altres tractaments no poden ser possibles per raons de seguretat a causa de la profunditat aconseguida amb la tecnologia actual.

En què consisteix la diatèrmia?

La diatèrmia consisteix en una tècnica que empra els corrents elèctrics d’alta freqüència, portant a un increment de la temperatura corporal sense que això arribi a tenir algun efecte negatiu en la pell.

Amb l’aplicació de la diatèrmia es treballen punts locals del cos, estimulant els teixits d’àrees profundes que no es poden arribar a tractar de manera manual.

Beneficis de la diatèrmina per a tractar lesions musculars

Un dels grans beneficis de la diatèrmia és que accelera la curació de les lesions musculars i, per tant, s’obté un gran alleujament en els processos inflamatoris.

Beneficis de la diatèrmia:

• Relaxa els músculs.
  • Minimitza la inflamació.
  • Alleuja el dolor local.
  • Afavoreix la mobilitat de les articulacions.
  • Ajuda en el procés de vascularització.
  • Redueix el temps de tractament en lesions.

A més, és un dels grans aliats en els processos de recuperació de certes patologies en els diferents graus, sigui agut, greu o crònic.

Quantes sessions de diatèrmia són necessàries?

Això dependrà de la zona que requereixi el tractament i el grau d’inflamació o dolor localitzat. En general, se solen fer sessions cada quinze dies durant tres mesos i després una sessió mensual.

Qui pot fer ús de la diatèrmia?

Es pot aplicar en persones que presentin alguns d’aquests quadres mèdics:

• Esquinços de turmell
  • Tendinopaties
  • Trencament de fibres
  • Contusions
  • Contractures
  • Fractures
  • Edemes

Aquesta tècnica està contraindicada en menors de catorze anys, dones embarassades o amb la menstruació, pacients amb càncer, persones amb implants metàl·lics o marcapassos, així com per a qui presents infeccions en la zona a tractar.