Tal com vam informar fa uns dies, el nostre centre de fisioteràpia ha obert de nou les seves portes després d’una llarga quarantena des de l’estat d’alarma a causa del coronavirus.

Des del passat 1 de maig, ens hem estat preparant per a poder atendre-us amb totes les mesures de seguretat i higiene contra el contagi de la Covid-19.

En l’afany de vetllar per la vostra salut i la dels nostres professionals, hem pres les mesures preventives establertes pel Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya, tant per als fisioterapeutes com pels pacients, amb l’Equip de Protecció Individual (EPI): mascareta quirúrgica, guants de làtex i bata quirúrgica.

Per tant, demanem als pacients que vingueu amb mascareta quirúrgica des de casa. L’ús de guants i bata de protecció són opcionals.

Cal aclarir que les mesures preventives estan enfocades per tractar a pacients sense simptomatologia de Covid-19 i pacients que no ho hagin estat en contacte directe amb persones positives.

Què cal fer abans de visitar el centre de fisioteràpia?

Abans d’entrar al centre realitzarem un petit qüestionari telefònic per conèixer el teu estat de salut. Per exemple, sobre possibles simptomatologies en els darrers dies (com febre, tos o malestar) o si has estat en contacte directe amb pacients positius de Covid-19. Per la seguretat de tots, no podrem realitzar cap tractament si es presenta qualsevol de les simptomatologies indicades.

Adaptació de l’espai físic del nostre centre

A Ignis Centre de Fisioteràpia hem adaptat els espais físics per tal de garantir la distància (de dos metres) entre pacients. També disposem de material informatiu a l’accés del centre sobre les mesures de protecció establertes.

Protecció Individual per al fisioterapeuta (EPI)

• Netegem i desinfectem els espais, dispositius i objectes, abans i després d’atendre a cada pacient.
  • Ús de guants de làtex, que es canvien després de cada tractament, amb previ rentat de mans amb gel hidroalcohòlic.
  • Ús de la mascareta quirúrgica durant tot el tracte i tractament amb el pacient.

Protecció Individual per al pacient (EPI)

• Portar mascareta quirúrgica des de casa. L’ús de guants i bata de protecció són opcionals.
  • El pacient haurà de portar la mascareta quirúrgica durant tot el tracte i tractament.
  • En arribar al centre, i durant tot el tractament, intentar tocar el menor nombre d’objectes i superfícies possible.

Més informació: Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya