La síndrome del dolor miofascial són el conjunt de símptomes i signes produïts pel punt gallet miofascial. Es tracta d’un trastorn crònic que, quan fem pressió en els punts sensibles dels músculs, provoca dolor en un nòdul.

Actualment, és un dels trastorns musculoesquelètics de consulta habitual en els centres de fisioteràpia. Les males postures, els traumatismes i els mals hàbits posturals que incorporem a la nostra rutina diària, provoquen la tensió de la nostra musculatura provocant la Síndrome de Dolor Miofascial.

Què és el punt gallet miofascial?

El punt gallet miofascial es tracta d’un nòdul palpable a la pell localitzat a una banda del múscul. Quan pressionem un nòdul, apareix el dolor de forma molt intensa just en el punt de pressió. Si el nòdul està molt sensible, pot provocar un dolor diferit.

Algunes de les causes desencadenants poden ser:

• Factors físics relacionats amb la fatiga muscular, sobretot a l’esquena. També es poden produir quan realitzem accions de manera repetida realitzant contraccions en els músculs contínuament.
  • Factors emocionals per ansietat, estrès, cansament general…
  • Factors viscerals relacionats amb l’estómac a causa d’una mala alimentació.

Tractament de la síndrome del dolor miofascial

El punt gallet miofascial (PGM) provoca contractures musculars profundes en una banda muscular palpable. A Ignis Centre de Fisioteràpia els tractarem de forma conservadora amb diferents tècniques manuals i, en cas de no arribar a una millora, passem al seu tractament invasiu, la punció seca, per aconseguir un millor resultat.