Sents que els teus músculs estan constantment tensos i adolorits? La tensió muscular és un efecte secundari comú de l’estrès i les alteracions emocionals, que, si es manté en el temps, pot donar lloc a diferents símptomes si no es tracta, com contractures musculars, marejos, mal de cap, rampes, cansament o ansietat.

Avui parlarem de les seves causes i alguns consells per alleujar-la. També parlarem de com millorar la teva qualitat de vida per ajudar-te a reduir la tensió muscular a llarg termini.

Què és la tensió muscular?

La tensió muscular és la rigidesa muscular resultant duna contracció muscular contínua. Quan els músculs se sotmeten a activitats o situacions que els sobrecarreguen, responen bloquejant-se; per tant, podem dir que la tensió muscular és la reacció natural del múscul davant d’una sobrecàrrega.

La causa principal és la resposta de lluita o fugida del cos en situacions d’estrès. Quan estem estressats, el nostre cervell allibera hormones com l’adrenalina i el cortisol, que ens preparen per fugir del perill o lluitar-hi. Aquesta resposta pot ser útil en alguns moments, però si s’activa constantment, pot conduir a diversos problemes físics, com ara la tensió muscular.

És més freqüent al coll (concretament, el trapezi) i l’esquena, encara que pot afectar qualsevol grup muscular del cos.

Com alleujar les contractures musculars?

Un dels millors tractaments fisioterapèutics per tractar les contractures i tensions musculars és la teràpia amb Ones de xoc. El nostre centre de fisioteràpia ja ha demostrat l’eficàcia i l’efectivitat d’aquest tractament en nombrosos pacients.

Les ones de xoc tracten els punts dolorosos mitjançant impulsos d’energia creats per un corrent elèctric que promou la reparació dels músculs.

Com a consell final, assegura’t de fer prou exercici i estar relaxat/da per millorar la teva qualitat de vida. L’exercici ajuda a alliberar endorfines, que poden ajudar a reduir els nivells d’estrès.