Un dels motius pels quals molts pacients ens visiten a Ignis Fisioteràpia, és pel tractament del dolor crònic d’esquena. Sovint, el dolor crònic i l’estrès, estan íntimament relacionats. Aquesta mena de dolor pot ser extremadament debilitant i afectar la qualitat de vida d’una persona. Però, a què anomenem dolor crònic ? I quina relació hi ha entre el dolor crònic d’esquena i el sistema nerviós autònom?

El dolor crònic és tot aquell dolor que supera els tres mesos de durada i l’existència del qual no aporta cap propòsit útil a la persona que el pateix (Louw et al., 2017). S’estima que afecta el 10% de la població mundial. En definitiva, és una resposta desadaptada a una lesió o una malaltia (Raffaeli & Arnaudo, 2017).

Aquestes xifres en relació amb el DC ens han de fer pensar en la qualitat de vida de les persones que el pateixen.

El dolor crònic d’esquena i el sistema nerviós autònom

El sistema nerviós autònom (SNA) és responsable de la regulació de moltes funcions corporals, com ara la pressió arterial, el ritme cardíac i la digestió. El SNA té dues divisions principals: el sistema nerviós simpàtic (SNS) i el sistema nerviós parasimpàtic (PNS).

L’SNS sol anomenar-se “sistema de “lluita o fugida” perquè és el responsable de la resposta a l’estrès de l’organisme. Quan l’SNS s’activa, augmenta el ritme cardíac i la pressió arterial, i desvia la sang del sistema digestiu als músculs”.

L’SNP és responsable de la resposta de “descans i digestió” del cos. Quan l’SNP s’activa en el cas de la diabetis, disminueix el ritme cardíac i la pressió sanguínia i augmenta el flux sanguini cap al sistema digestiu.

L’estrès crònic pot donar lloc a un estat d’activació crònica del sistema nerviós simpàtic, que pot conduir a problemes com ara la hipertensió arterial, les malalties cardíaques i els problemes gastrointestinals. Quan l’SNS s’activa constantment, també pot donar lloc a una afecció anomenada “suprarenal” la fatiga, que es caracteritza per la sensació d’esgotament i estrès.

Tractament del dolor crònic d’esquena amb NESA® XSignal

El mal d’esquena crònic sol estar associat a l’estrès crònic i a l’activació del sistema nerviós simpàtic. Per tractar el dolor d’esquena crònic, és important abordar les causes subjacents de l’estrès i l’ansietat. A Ignis Fisioteràpia, oferim un nou tractament per abordar el dolor crònic d’esquena amb la tecnologia de neuromodulació no invasiva de NESA®.

El tractament de neuromodulació no invasiva NESA Xsignal es realitza a través del subministrament de microcorrents de baixa freqüència d’ona (2-14Mhz) que actua a escala cel·lular. S’aplica a través de 2 canelleres i 2 turmelleres que contenen els elèctrodes de contacte. La durada del tractament oscil·la entre els 30 i els 90 minuts per sessió. El nombre de sessions pot variar en funció de la simptomatologia de cada persona fins a aconseguir una millora.

En general, en el tractament del dolor crònic, solen fer-se un mínim de 10 sessions per començar a notar millora, recomanant a més la continuïtat de les sessions durant un temps per dur a terme la fase de manteniment.

Si el dolor no et deixa descansar o fins i tot dormir, i afecta negativament la teva vida social o laboral, posa’t en contacte amb nosaltres avui mateix per demanar cita i començar amb el teu tractament del dolor d’esquena crònic. A Ignis Fisioteràpia podem ajudar-te a trobar alleujament del dolor crònic i a millorar la teva qualitat de vida.

Referències bibliogràfiques

Benarroch, EE. The Central autonomic network: functional organization, dysfunction, and perspective. Mayo Clin Proc. ; 68(10): 988–1001.

Raffaeli, W., & Arnaudo, E. (2017). Pain as a disease: An overview. Journal of Pain Research, 10, 2003–2008. https://doi.org/10.2147/JPR.S138864

Louw, A., Nijs, J., & Puentedura, E. J. (2017). A clinical perspective on a pain neuroscience education approach to manual therapy. Journal of Manual and Manipulative Therapy, 25(3), 160–168. https://doi.org/10.1080/10669817.2017.1323699